Slechts drie vaarders van onze vereniging lagen afgelopen weekend aan de start bij de Open Vlaamse Kampioenschappen in Neerpelt. Niels Krouwel startte op de 200 meter bij de senioren in de K1 en K2. Op deze eerste afstand wist hij een zilveren medaille te behalen.

Yuri Aarnoudse en Olaf Staal kwamen bij de junioren B aan de start. Voor hen was dit de eerste wedstrijd na de zomerbreak en direct ook de laatste test voor het NK volgende week. Met name op de 1000 meter toonden de jongens klaar te zijn om volgende week te gaan strijden om het eremetaal. Yuri werd 4e op de K1 in een dik PR. Olaf strandde helaas in de halve finales, na wel een zeer goede race en ook voor hem een mooi PR.

In de K2 snelden de jongens ook naar een 4e plaats, ongeveer 45 seconden sneller dan de tijd waar ze vorig jaar (bij de aspiranten A) Nederlands kampioen mee werden.