Clubgebouw

Het clubgebouw van kanovereniging Frisia bevindt zich op een unieke locatie. Dicht bij Amsterdam Buitenveldert en het centrum van Amstelveen, maar toch in alle rust van het Amsterdamse Bos. Onze leden gebruiken het clubgebouw als uitvalslocatie voor hun kanotrainingen, maar ook voor gezamenlijke hardlooptrainingen. Het clubgebouw beschikt over een kantine, ruime kleedkamers, een botenloods en zelfs een eigen krachtruimte/gym.

De kantine wordt met name op clubdagen druk bezocht en dan is de bar in de kantine open. Voor of na de training is het altijd gezellig druk en leden kunnen bijpraten en een drankje of iets te eten bestellen.

Krachtruimte

Met name in de winterperiode wordt de krachtruimte/gym van onze vereniging vaak gebruikt. Deze ruimte biedt de mogelijkheid voor krachttraining, maar ook is er allerlei materiaal beschikbaar voor bijvoorbeeld een crossfittraining. Frisia beschikt over meerdere kano-ergometers welke gebruikt kunnen worden om de kanotechniek te verbeteren en de conditie op peil te houden.

Eigen boot en peddels

Als lid heb je het recht om een eigen boot te stallen in onze loods (dit moet wel een vlakwaterboot zijn). Ook biedt de loods ruimte voor de opslag van peddels en andere materialen als zwemvesten of spatzeilen. De materiaalcommissaris wijst ruimte toe. Je materiaal moet voorzien zijn van je naam.

Leden die beschikken over een eigen boot die gestald is bij kanovereniging Frisia, krijgen tegen betaling van een borg een sleutel van het clubhuis. Daarmee kunnen zij op elk gewenst tijdstip gebruik maken van de trainingsfaciliteiten en hun eigen boot.

Botenloods en clubmateriaal

In de botenloods van Kanovereniging Frisia liggen niet enkel privékano’s, maar ook een grote vloot clubboten. Er zijn relatief stabiele kano’s voor beginners, maar ook zeer instabiele kano’s voor (ver)gevorderden.

Frisia heeft naast eenpersoonsboten ook tweepersoonsboten (K2) en vierpersoonsboten (K4). Tijdens trainingen en wedstrijden kan ook een K2 of K4 van de club gebruikt worden. Voor sommige van deze boten geldt wel dat hier toestemming van de clubtrainers voor vereist is.

Nieuwe leden en jeugdleden kunnen gebruik maken van boten en peddels van de vereniging. Voor senioren geldt dat de verwachting is dat zij na ongeveer een jaar lidmaatschap hun eigen materiaal aanschaffen. Jeugdleden kunnen clubmateriaal gebruiken tot zij 18 jaar zijn.