Iedereen kan lid worden van kanovereniging Frisia. Onze vereniging kent geen wachtlijst. Als lid van kanovereniging Frisia ben je ook direct lid van het Watersportverbond. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een boot in onze loods te stallen. Contacteer de materiaalcommissaris wanneer je hiervan gebruik wilt maken. Je krijgt dan op borg een sleutel van de accommodatie, zodat je ook buiten de cluburen van je boot gebruik kan maken. Verder kan je als lid deelnemen aan de trainingen op de clubdagen en op (inter-)nationale wedstrijden uitkomen namens kanovereniging Frisia.

Onze vereniging draait volledig op vrijwilligers. Het is dan ook gebruikelijk dat elk lid een actieve bijdrage levert aan het verenigingsleven. Dit kan bijvoorbeeld door het meedraaien in de bardiensten, het deelnemen in bestuur of commissies, deelname aan klusdagen of het geven van trainingen.

Ledenadministratie

Email: info@kvfrisia.nl
Rekeningnummer contributies: NL78 INGB 0002 8190 85

Alle wijzigingen omtrent het lidmaatschap stuurt u naar de ledenadministratie, bij voorkeur per e-mail. Opzegging van het lidmaatschap dient voor 31 december te gebeuren. Ditzelfde geldt voor wijzigingen in de status van het lidmaatschap.

Aanmelden

Het aanmelden voor een nieuw lidmaatschap kan via het online inschrijfformulier of door het invullen van een inschrijfformulier op de vereniging. Het lidmaatschap loopt altijd t/m 31 december van het jaar en wordt zonder opzegging automatisch met een jaar verlengt. Bij aanmelding gedurende het lopende jaar of eerdere deelname aan cursussen, kan het bestuur besluiten korting te verlenen op de contributie.

Aspirant leden hebben de mogelijkheid om gedurende een aantal weken eerst kennis te maken met de kanosport en onze vereniging alvorens te besluiten om lid te worden. Gedurende deze periode zal een van de huidige leden dienen als een soort “buddy” om het aspirant lid weg wijs te maken binnen de vereniging. Neem hiervoor contact op met info@kvfrisia.nl.

Opzeggen en wijzigen

Wil je per het einde van het jaar je lidmaatschap opzeggen, geef dit dan tijdig aan bij de ledenadministratie om te voorkomen dat je nog contributie moet betalen. Opzeggingen dienen voor 31 december per e-mail ontvangen te zijn bij de ledenadministratie.

De opzegging wordt per e-mail bevestigd en is daarmee definitief. Heb je na twee weken nog geen bevestiging ontvangen, neem dan opnieuw contact op. Een mondelinge aankondiging bij trainers, bestuursleden of commissieleden is nooit een officiële opzegging!