Twee maal per week, op de clubdagen, wordt er door een groep sporters hard getraind. Het vaarwater beslaat het Amsterdamse Bos, de Bosbaan en de Ringvaart. De meeste van deze sporters doet al geruime tijd actief aan kanovaren en heeft in het verleden deelgenomen aan verschillende wedstrijden of doet dit nog steeds!

Iedereen kan zich aansluiten bij deze trainingsgroep, maar daarvoor dien je wel een gevorderde niveau te hebben. Voor starters is het gebruikelijker aansluiting te vinden bij de reacreatie-trainingen. De trainingen van de wedstrijdgroep duren tussen de 60 en 120 minuten en worden zonder begeleiding afgewerkt. Er is wel een schema waarop de trainingen terug te vinden zijn.

Lang niet alle sporters die fanatiek meetrainen doen mee aan wedstrijden. Zij die dit wel doen zien we voornamelijk terug bij de (avond-)marathons door heel Nederland. Slechts een klein deel start op de regatta’s in binnen en buitenland.

Meer informatie over de trainingen van deze groep is te verkrijgen bij .